måndag 27 april 2015

Bara lite bakat

Hej på er! Jag lever faktiskt fortfarande, men jag kan förstå om ni börjat fundera på vart jag tagit vägen. Var jätte länge sedan jag skrev något här nu! Under tiden jag varit borta har jag hunnit med att vara sjuk, skaffat höns och så har jag pluggat en hel del. Det har faktiskt inte blivit något pysslat över huvudtaget förutom lite bakat. Det jag bakat är tre chokladtårtor och en ny satts med mellanmålsmuffins. Ni kanske minns chokladtårtan jag bakade innan påsk (denna), den blev en riktig favorit så jag har efter det bakat tre stycken och flera har frågat efter receptet. Ifall ni också är sugna på att testa denna glutenfria underbart goda chokladtårta hittar ni receptet här.
Mellanmålsmuffinsarna som jag bakade tidigare gick åt som smör i solsken så jag var tvungen att baka en ny satts den här gången testade jag det här receptet och de blev riktigt saftiga och goda.
Vi har rätt mycket i skolan just nu så tiden räcker tyvärr inte till allt pyssel som jag egentligen skulle vilja göra, men förhoppningsvis blir det lite pysslat så jag kan skriva lite här på bloggen igen.

Dålig mobilbild på chokladtårtan som mamma och pappa bjöd på, på sitt gemensamma födelsedagskalas i lördags. 

Såhär blev muffinsarna, gillar de färgglada silikonformarna. 

Visar även en bild på våra höns som vi skaffade förra veckan.



   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar