tisdag 31 mars 2015

Chokladtårta och fågelbon

Igår kväll var jag på tjejkväll, vi badade fotbad, plockade ögonbryn, åt mat och hade det allmänt mysigt. Min och Linneas uppgift till tjejkvällen var att fixa en efterrätt och som vanligt testade vi något nytt då vi tycker det är rätt trist att göra något man redan testat förut. Det blev den här chokladtårtan, jag var lite skeptisk först till om den verkligen blev bra, men den blev faktiskt väldigt uppskattad så det var ju roligt.


Igår var det även typiskt pysselväder hela dagen, med typiskt pysselväder menar jag REGN men det låter inte lika tråkigt att säga typiskt pysselväder. Jag och Linnea passade därför på att påskpyssla lite på eftermiddagen innan vi dekorerade tårtan. Vi gjorde små fågelbon i påskägg och så lade vi i små frigolitägg som vi pimpade upp lite. Det var ett ganska enkelt pyssel men ändå väldigt roligt. 

Så här blev mitt fågelbo 

 och så här blev Linneas

   Idag är det lite bättre väder ute så jag ska kanske fixa ett påskris och pynta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar