tisdag 1 december 2015

Adventspyssel 2015!

Jag är som vanligt rätt så seg men nu ska jag visa upp det som pysslades här hemma under lördagskvällen. Ni kanske minns DETTA inlägg med förra årets adventspyssel. Att adventspyssla är en väldigt mysig tradition vi har och i år var vi fem personer som pysslade tillsammans och åt lite god mat här hemma.

Jag tänkte först visa vår julbock av granris som jag och min pappa gjorde tidigare under lördagen, kanske inte den vackraste men vi blev ändå rätt nöjda.



Visst blev det mysigt med lite ljus i bocken?

Under pysselkvällen skapades det kransar, minibockar och lite annat smått och gott. 





 Dessa små minibockar gjorde jag och Linnea. En instruktion till dem finns på engelska HÄR.

Lite etiketter att sätta på årets julklappar. 






Här är efterrätten vi åt under kvällen och det är en No bake cheesecake. Receptet till den finns HÄR.

Jag tycker minibockarna blev så fina så på söndagen gjorde jag en till lite mindre bock, så den andra slapp vara så ensam. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar