tisdag 21 juli 2015

Hembakt frukostbröd

Jag är en rätt så morgonpigg person så imorse bestämde jag mig för att baka lite frukostbröd innan mina föräldrar gick upp. Det är nämligen deras sista semestervecka som då måste man ju lyxa till det lite. Först tänkte jag baka scones men eftersom jag har gjort det rätt så många gånger tidigare så ville jag prova något nytt. Jag googlade runt lite och bestämde mig för att testa dessa. Brödet var väldigt enkelt att baka och blev gott men nästa gång ska jag nog byta ut lite av vetemjölet och ta rågmjöl eller något liknande istället så de blir lite nyttigare. Läser ni kommentarerna under receptet finns det massor av tips på hur man kan piffa till brödet. Vi åt bara upp tre utav bullarna så resten ligger nu i frysen.


Nybakat bröd med ost och marmelad var riktigt smarrigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar